הורמונים לגיל המעבר

הורמונים לגיל המעבר

תוכן עניינים

כולם יודעים שבגיל ההתבגרות אצל בנות ובנים, ההורמונים משתוללים, השינויים הפיזיים מהירים וגם מצבי הרוח הופכים לדרמה. אבל מה קורה להורמונים בגיל המעבר אצל נשים וגברים ? ??
אם גיל ההתבגרות מתחיל בפעילות מואצת של בלוטת יותרת המח המביאה לייצור מוגבר של הורמוני המין הרי שבגיל המעבר השינוי הוא הפוך.
ככל שאנו מתבגרים, הגוף מייצר פחות ופחות הורמונים,מחסור בהורמונים גורם להחלשת מערכות הגוף. זו הסיבה שהעצמות מאבדות סידן, לחץ הדם עלול להשתנות, העורקים מתחילים להראות בלאי, קשה לרדת במשקל, חיי המין כבר לא כמו שהיו ואין את האנרגיה והחיוניות שהיו בעבר.

גיל המעבר מאופיין במספר רב של תסמינים פיסיים,נפשיים וקוגניטיביים חלקם גלויים וחלקם נסתרים.
גלי חום, מצב רוח ירוד, חוסר חשק מיני, ירידה באנרגיה, הזעות לילה, יובש בנרתיק, העדר זקפת בוקר אלו תסמינים שאנו חווים ומשפיעים על איכות חיינו באופן מיידי מי פחות ומי יותר. אבל ישנם תסמינים שהשפעתם רחוקת טווח כמו, דילול עצם, ירידה בזיכרון ובריכוז ואפילו אלצהיימר.
הרפואה והמדע מתקדמים ובעקבות זאת תוחלת החיים גדלה,כך גם נולד הצורך בטיפול באוכלוסייה ההולכת וגדלה של מבוגרים בגיל העמידה. אין סיבה שנשים וגברים יסבלו מהסימפטומים ותופעות הלוואי של גיל המעבר המשפיעים על איכות החיים.

הורמונים לגיל המעבר

לאורך השנים נשים קיבלו טיפול הורמונלי חלופי,אצל הגברים הייתה פחות מודעות לעובדה שגם הם סובלים מתופעות גיל המעבר. כיום המודעות גברה וגם גברים פונים לקבלת טיפול הורמונלי חלופי. כששני בני הזוג מאוזנים הורמונלית היחסים ביניהם הרבה יותר טובים. חוסר הבטחון והעצבנות שנבעו מחוסר חשק מיני או קושי בתפקוד המיני כמו גם ירידה באנרגיה הכללית יכולים להשתפר באופן משמעותי ביותר. גבר או אישה שמרגישים טוב, אנרגטיים ומרוצים יכולים לנהל מערכת זוגית ובינאישית כללית בצורה הרבה יותר טובה.

מאמרים נוספים

אילו פתרונות הרפואה מציעה?

הרפואה מציעה היום מגוון פתרונות,אך חשוב למצוא את הפתרון הנכון לכל אחד ואחת. ישנם הורמונים סינטטיים שונים שרבים משתמשים בהם והם שבעי רצון. כמו בארה"ב גם בישראל מטופלים ומטופלות רבים מעדיפים להשתמש בהורמונים ממקור טבעי, וגם לזה יש מענה. הורמונים המיוצרים ממקור צמחי הנקראים הורמונים זהים ביולוגית הם למעשה הורמונים הזהים בהרכב המולקולרי שלהם להורמונים המופרשים מהשחלות ומהאשכים. וככאלה הגוף יודע להשתמש בהם בצורה יעילה מאד וכמעט ללא תופעות לוואי. היתרון הנוסף הוא בהורמונים זהים ביולוגית המיוצרים בהכנה רוקחית לפי מרשם רופא.

בעצם מדובר ברפואה מותאמת אישית,כלומר לאחר שרופא קובע את הפרופיל ההורמונלי של המטופל או המטופלת הוא בעצם קובע את סוג ההורמונים והמינון המתאים.בהכנות רוקחיות יש לתת את הדעת לגבי בית המרקחת בו מבוצעת ההכנה הרוקחית, חשוב מאד שיהיה בית מרקחת מאושר משרד הבריאות להכנות רוקחיות של הורמונים זהים ביולוגית.

הורמונים לגיל המעבר

הורמונים זהים ביולוגית קיימים בתצורות שונות כמו קפסולות, קרמים ו pellet. ה pellet הוא כמוסה זעירה המוחדרת מתחת לעור. ההחדרה התת עורית מבוצעת ע"י רופא בהליך פשוט ללא תפרים. הערך המוסף של שיטה זו היא בכך שההורמונים משתחררים לגוף בשחרור מושהה בהתאם למטבוליזם של הגוף, כלומר הגוף יודע להשתמש בהורמונים בזמן ובכמות שלהם הוא זקוק בכל רגע. שיטה זו היא למעשה חיקוי מושלם של הפרשת הורמונים כפי שקורה בגוף צעיר, ומבטיחה איזון הורמונלי בכל ברגע נתון.

שורה תחתונה, כן לתוספת הורמונים בגיל המעבר, כן לבדוק איזה טיפול מתאים באופן אישי, חשוב לבחור את הרופא הנכון ולקבל את ההורמונים מבית מרקחת מאושר משרד הבריאות ובטח כשמדובר בהכנות רוקחיות של הורמונים זהים ביולוגית.

לסיכום

המקור של בעיות רבות בגוף הוא הורמונלי במהותו, כשביטוי מובהק לכך ניתן למצוא בגיל המעבר. היכרות עם ההורמונים שעלולים להשפיע לרעה על הגוף תאפשר להגיע לשורה התחתונה: מציאת פתרונות לקשיים הנגרמים מחוסר איזון הורמונלי.

הורמונים בהגדרתם הם חומרים כימיים המופרשים במקום אחד בגוף ומשפיעים על אחר. בהורמונים לא הגודל הוא שקובע, והרי הם כל כך קטנים וכה חשובים. בכל רגע מתרחשות בגוף האדם אלפי פעולות, אשר רבות מהן – מפעולות פיזיות, דרך התנהגותיות ועד לרגשיות – אינן יכולות להתבצע ללא בקרת ההורמונים. למעשה, נדרשת כמות קטנה של הורמון כדי לשנות את חילוף החומרים של התאים הקולטים את ההורמונים.

חייגו 072-2744162 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

מאמרים נבחרים

עוד מאותו נושא