ירידה בחשק המיני בגיל המעבר

ירידה בחשק המיני בגיל המעבר

תוכן עניינים

רוב הנשים והגברים בעולם מגיל 40 – 50 סובלים מירידה בחשק המיני במידה זו או אחרת. בתקופה זו הם נמצאים בשיא מעמדם החברתי והמקצועי ואפשר בהחלט להניח שהאוכלוסייה שנמצאת בגיל המעבר מנהלת את העולם. למעבר מתקופת הפוריות אל המצב ההורמונלי החדש יש משמעות בריאותית וחברתית נכבדה. מספר הפונים לייעוץ ועזרה בנושאים השונים הקשורים לגיל המעבר, גדל בהדרגה.

כולנו מודעים לעליות ולמורדות ביחסים בין בני זוג לאורך השנים. במהלך השנים כשבני הזוג עסוקים בהקמת המשפחה, פרנסה, גידול הילדים וכו' נוצרת שגרת חיים עמוסה וצפופה, המקשה על השקעה בזוגיות ועל קיום שיגרת חיי מין לשביעות רצון שני בני הזוג. לאחר שנים, בגיל המעבר כשבני הזוג מגיעים לאפשרות לאיזון בשגרת החיים דווקא אז נוצרת בעיה של ירידה בחשק המיני.

אז מה קורה בעצם?

חשק מיני הוא דחף לקיים פעילות מינית שמקורו במוח כמו יתר הדחפים הטבעיים שלנו. ישנן סיבות לירידה בחשק המיני הקשורות לחוויות ואירועים משגרת היומיום. כלומר סיבות רגשיות, נפשיות כמו מתח, חרדה ודיכאון ומסיבות פיזיולוגיות כמו מחלות, נטילת תרופות, ושינויים הורמונאליים בגיל המעבר.

כמעט כל אדם מעל גיל 45, בין אם מדובר בגבר או אישה, עלול לסבול מחוסר איזון הורמונלי ומתופעות שונות הנלוות לכך. לפעמים מרגישים את חוסר האיזון בעוצמה רבה, לפעמים באופן מתון יותר, אך זה מגיע לכולם. אצל נשים אנו רואים גלי חום, עצבנות, יובש בנרתיק, ירידה בחשק המיני, והתחלה של אוסטיאופורוזיס; אך גם אצל גברים יש סימנים לגיל המעבר, כגון היעדר חשק מיני, ירידה בכוח גברא, בעיה בזקפת בוקר, ירידה בערך העצמי, תחושות קשות של דכדוך ומצבי רוח קשים, בעיות שינה, עייפות בעיות בריכוז ובזיכרון.

"ה'אשם' המרכזי בתופעות אלה הוא הטסטוסטרון, הורמון המין הזכרי העיקרי המיוצר באשכים ומשפיע רבות על הדחף המיני. החל משנות ה-40 בחיי הגבר – ובעיקר מגיל 50 – חלה ירידה משמעותית בייצורו. כמכלול, הירידה בהפרשת ההורמונים אצל הגברים היא הדרגתית ונמשכת פרק זמן ארוך יותר. לעיתים נוצר קושי לחוש בשינויים הגופניים והנפשיים העוברים על הגבר, ומכאן שיש הטוענים כי גיל המעבר אצלם אינו קיים כלל. אצל נשים הירידה בייצור ההורמונים חדה ולכן יותר מורגשת. אומנם אסטרוגן ופרוגסטרון נחשבים להורמונים נשיים וטסטוסטרון נחשב להורמון גברי אך האמת היא שנשים וגברים צריכים למשל גם טסטוסטרון וגם אסטרוגן אך בכמות שונה. 

אישה בגיל המעבר מעבר להשלמה של ההורמונים הנשיים זקוקה להשלמה של טסטוסטרון החשוב כל כך לבניית עצם, אנרגיה, חשק מיני, שיפור מסת שריר ושיפור בריכוז ובזיכרון ובגיל מבוגר יותר אף מונע דימנציה. החדשות הטובות, הן כי ניתן וחשוב לשפר את המצב באמצעות השלמה הורמונלית ממקור חיצוני טבעי לגוף ובהתאמה אישית.

גברים ונשים - מה ההבדל?

חשוב להבין כי ישנו הבדל מהותי בין נשים לגברים בסיבות לחשק ולגירוי המיני. בעוד שרוב הנשים מבקשות להרגיש חום וקרבה לבן הזוג שלהם, הגברים, לעומת זאת, זקוקים ברובם ליחסי מין כדי להרגיש חום וקרבה. יותר מכך, המיניות הנשית סובייקטיבית, דהיינו, אין מדד לגירוי נשי, שכן לא תמיד ישנה הלימה בין מה שהאישה מרגישה לבין תחושות הגוף שלה. בשונה מאוד מהגירוי הגברי, החשק המיני של האישה מושפע מאוד מגורמים סביבתיים שונים אך הטיפול הוא מאד דומה אם כי במינונים שונים.

השלמה הורמונלית ממקור חיצוני טבעי לגוף ובהתאמה אישית:

הפתרון שמציעים ב- Revive Pharm הוא הורמונים זהים ביולוגית – Bioidentical Hormones. הורמונים המופקים ממקור טבעי, זהים להורמונים הטבעיים שגופנו מפריש, הן במבנה הכימי והן באפקט שלהם על הגוף כתוצאה מכך, השיפור בתחושה הוא משמעותי, ממש כאילו חזרנו כמה שנים אחורה, לגיל צעיר יותר, בו הגוף ייצר את הכמות הרצויה והמיטבית של הורמונים טבעיים.

את ההורמונים הטבעיים ניתן לרוב להשיג בכמה צורות, ובהם קרם וקפסולות. הייחוד של ריבייב פארם בשיתוף לומינרה פארם טמון בכך שלומינרה פארם הינה מעבדה ייעודית להכנות רוקחיות, באישור משרד הבריאות, המייצרת הורמונים זהים ביולוגית בכמוסות המוחדרות מתחת לעור בפרוצדורה פשוטה, על ידי רופא. 

הידע הדרוש לייצור הכמוסות נרכש בארה"ב, שם השימוש בהורמונים בכמוסות תת-עוריות מקובל כבר שני עשורים ויותר, ומהווה נישה מפותחת ברפואה הפרטית.
בכל שיטות הטיפול שהיו קיימות עד היום לא ניתן לדייק במינון ההורמונים הנדרשים לגוף ברגע נתון, אך הכמוסה מבטיחה את מתן הכמות הנכונה של ההורמונים בהתאם לכימיה של גוף המטופל. 

הגוף עצמו משתמש מתוך מאגר תשלובת ההורמונים שהוחדר רק בהורמונים הנדרשים, ורק כשהוא זקוק להם. הגוף ישתמש בכל כמות ההורמון ב-pellet, יספוג אותה וייהנה מאפקט מקסימלי. השחרור המושהה הזה מתאים למטבוליזם של הגוף. בשל האפקטיביות הגבוהה של ההורמון בתצורת ה-pellet, הוא מספיק לתקופה של 4-6 חודשים כשמדובר בגברים, ו-3-5 חודשים עבור נשים.

בכמוסות ההורמונים, אין 'מתכון' אחד שמתאים לכל המטופלים. כל אדם זקוק לנוסחה שונה של מינונים וכמויות, ולכן, הם מיוצרים בהתאמה אישית לפי מרשם רופא, בהתאם לתוצאות בדיקות הדם והפרופיל ההורמונלי של המטופל או המטופלת. התגובות מצוינות – אנשים מספרים שחזר להם החשק לחיות, החשק המיני והתפקוד המיני ואפילו הזוגיות משתפרת.

גיל המעבר אצל גברים, אף שהוא פחות מדובר, גורם להם לבעיות שונות שפוגעות בביטחון העצמי שלהם, הגברים חשים פגיעה בגבריות, ומתעוררות בעיות ביחסים האינטימיים עם בנות הזוג. כאשר נעזרים בטיפול הורמונלי לפתרון בעיות החשק המיני ומצב הרוח הירוד, אצל שני בני הזוג – התוצאה היא שיפור ניכר במצב הרוח בחשק המיני, בתפקוד המיני ובתפקוד הכללי, אצל כל אחד מבני הזוג וגם במערכת היחסים ביניהם.

ירידה בחשק המיני בגיל המעבר? מאבחנים, מטפלים ונהנים מתשוקה לחיים ! הפלא וpellet

חייגו 072-2744162 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

מאמרים נבחרים

עוד מאותו נושא