גלי חום בגיל המעבר מה שכל אישה צריכה לדעת

גלי חום בגיל המעבר מה שכל אישה צריכה לדעת

תוכן עניינים

כ- 80% מהנשים סובלות מתופעת גלי חום בגיל המעבר מה שהופך אותו לסימפטום השכיח ביותר!

ללא כל הכנה מוקדמת פתאום יש תחושה של בעירה, חום בחזה, בפנים ובראש המלווה לעיתים באודם בפנים, הזעה ולעיתים אף דופק מהיר וצמרמורות. בהתחלה נוטים לחשוב שזה בגלל מזג האויר עד מבינים שמדובר בגלי חום. גלי החום מתחילים כאשר כלי הדם הקרובים לפני העור מתרחבים על מנת לצנן את הגוף וגורמים להזעה.

מכירות את ההרגשה של גלי חום בגיל המעבר?

כשגלי החום מופיעים, מרגישים צורך להתפשט ולזרוק מעלינו את הכל, משך גלי החום אורכים בין 30 שניות לכמה דקות ואז הרגשת הבעירה מפסיקה בבת אחת ופתאום יש צורך להתלבש חזרה.

גלי חום בגיל המעבר ודרכי התמודדות

מהו בעצם גיל המעבר?

כשהמחזור החודשי מפסיק להיות סדיר וההפרשים בין ווסת לווסת גדולים יותר ואינם זהים עד שהמחזור החודשי נפסק, אנחנו בעצם עוברות מתקופה של פוריות לאי פוריות. השינויים ההורמונליים בתקופת גיל המעבר כוללים שינויים פיזיים ונפשיים.

תקופת הפסקת המחזור מתחלקת לשלושה שלבים:

פרה מנופאוזה – שלב מקדים כשעדיין נשים מקבלות ווסת אך כתוצאה מירידה הדרגתית בייצור האסטרוגן והפרוגסטרון הביוץ אינו סדיר ומופיעים סימפטומים שונים.

מנופאוזה – כשאישה לא מקבלת ווסת למעלה משנה והיא אינה יכולה להיכנס להריון זהו השלב שהביוץ נפסק .

פוסט מנופאוזה – השלב בו תופעות הלוואי של גיל המעבר נפסקות אצל חלק מהנשים.

השאירו פרטים לייעוץ טלפוני

תסמיני גיל המעבר

תופעות הלוואי של גיל המעבר עלולות להפריע לאורח חיים תקין, אף שתקופה זו הינה תקופה טבעית ובוודאי שאינה נחשבת למחלה, במקרים כאלה ואחרים תקופה זו יכולה להאיץ מחלות מסוימות .
לא כל אישה תחווה את כל התסמינים ובטח שלא באותן עוצמות. הגנטיקה ואורח החיים שונה מאישה לאישה ולכן, יש נשים שיחושו רק במעט תסמינים קלים לעומת נשים שהתסמינים ישבשו להם את אורח החיים בצורה משמעותית.

עייפות, עצבנות ובעיה בריכוז לעיתים הם תוצאה של חוסר שינה הנובעת מגלי חום והזעת לילה הגורמים לפגיעה קשה באיכות השינה. כלומר נוצרת בעצם שרשרת של תופעות הנגזרות אחת מהשנייה. קושי בשמירה על משקל תקין, בהחלט יכול לגרום במקרים מסוימים לפגיעה במצב הרוח ובדימוי העצמי ואף להשפיע על היחסים הבינאישיים.

אומנם גלי החום הם הסימפטום השכיח ביותר וקל לזהות אותו ואף לדבר עליו אך קיימים תסמינים רבים ושונים שפחות מודעים להם או שפחות מדברים עליהם:

  • עלייה במשקל, הרגשת נפיחות ואי נוחות במערכת העיכול.
  • דלדול בצפיפות העצם ומסת השריר.
  • אבדן ודלדול שיער, ציפורניים שבירות ויובש בעור.
  • יובש בנרתיק, עיקצוצים וכאבים בנרתיק.
  • ירידה בחשק ובתפקוד המיני.
  • עצבנות וחוסר שקט נפשי, רגישות יתר, דיכאון , הפרעות בשינה, קשיים בזיכרון.

כמו התסמינים ועוצמתם כך גם משך התקופה משתנה מאישה לאישה, החל מחצי שנה ועד 7 שנים. ישנם מקרים שנשים יחוו את תסמיני גיל המעבר במשך 10 שנים ואף יותר.

מאמרים נוספים

אז זו תקופה שצריך להשלים איתה ולסבול?

התשובה נחלקת לשניים, נכון זו תקופה טבעית בחיי האישה וצריך להשלים עם זה אבל, לא חייבות לסבול או לפחות אפשר בהחלט להוריד את עוצמת הסימפטומים באופן משמעותי.

אז מה אפשר לעשות?
ראשית יש להתייעץ עם רופא שישאל אותך שאלות, ישלח אותך לבדיקות וימליץ לך מה נכון לך לעשות והדגש הוא על מה נכון לך באופן אישי. ידוע שכל אישה חווה את גיל המעבר בצורה שונה וכך גם הטיפול צריך להיות, מותאם אישית. היום יש רפואה מותאמת אישית ואפילו יש הורמונים חלופיים הזהים להורמונים המופרשים מהשחלות (Bioidentical hormones) כלומר הם זהים לחלוטין להורמונים שהגוף שלנו מייצר.

ההורמונים הללו מופקים ממיצוי של בטטת ים כלומר ממקור צמחי. כמו בארה"ב וברחבי העולם גם בארץ ניתן היום להשיג השלמה הורמונלית בהכנה רוקחית מותאמת אישית בבית מרקחת המאושר ע"י משרד הבריאות. לומינרה פארם הוקמה בדיוק למטרה זו, להכנות רוקחיות של הורמונים זהים ביולוגית באישור משרד הבריאות.

ההורמונים הללו מיוצרים בתצורות שונות: קפסולות , קרמים ו Revive.

Pellet Pharm היא החברה שיזמה את הבאת רעיון ה Pellet לארץ ודואגת להנגיש את המידע לרופאים ולמטופלות.

מהם Pellets?
כמוסות המכילות הורמונים זהים ביולוגית המוחדרים ע"י רופא מתחת לעור ומופרשים בהתאם למטבוליזם של הגוף. הגוף עצמו משתמש מתוך מאגר תשלובת ההורמונים שהוחדר רק בהורמונים הנדרשים ויותר מכך – כשהם נדרשים, כשהגוף נמצא בחוסר איזון הורמונלי, הוא מחפש מקור להורמונים ומוצא את הדרוש ב-pellets בהם נעשה שימוש מיידי. ההשפעה של הכמוסות התת עוריות אצל נשים נעה בין 5-3 חודשים, הערך המוסף טמון בהרכב, בצורה, באופן השימוש וביכולת לשחרר הורמונים זהים ביולוגית למחזור הדם בהתאם לצרכי הגוף.

שורה אחרונה:
יעוץ רפואי + אבחון נכון + טיפול נכון בהורמונים זהים ביולוגית בהתאמה אישית = איכות חיים.

ובינתיים כמה טיפים להקלה על גלי החום :
– לבוש קליל וחופשי מבדים טבעיים
– שתיה מרובה
– הימנעות מאלכוהול , משקאות חמים ומקפאין
– אכילת ירקות ופירות
– פעילות גופנית

חייגו 072-2744162 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

מאמרים נבחרים

עוד מאותו נושא