טיפול טבעי בגיל המעבר

טיפול טבעי בגיל המעבר (3)

תוכן עניינים

במהלך חיינו, הגוף מתפתח ומשתנה, ובשלב מסוים קיימת נסיגה טבעית בתפקוד המערכות וביכולות הפיזיות והקוגניטיביות . כל תקופה מאופיינת בסימנים הפיזיים והמנטליים המאפיינים אותה.

גיל המעבר הוא תהליך הדרגתי המתרחש בגוף, המתחיל לרוב בשנות ה 40 אצל נשים ולקראת שנות ה 50 אצל גברים . מצב בו נשים חוות את תופעות גיל המעבר לפני גיל 40 מכונה מנופאוזה מוקדמת. מנופאוזה מוקדמת עלולה להגיע מוקדם יותר מסיבות גנטיות, בעקבות טיפול רפואי או לאחר ניתוח להסרת הרחם או השחלות מנופאוזה מוקדמת נפוצה בקרב כ–1% מהנשים.

בשנים המאופיינות עם גיל המעבר קורה תהליך טבעי של הפסקת הפוריות. דבר המתבטא יותר אצל נשים עם הפסקת הווסת. למיניות ולפוריות שלנו יש השלכות על הגוף שלנו או אם להיות מדויקים- על המערכת ההורמונלית שלנו שזו אחראית על מגוון תהליכים ביולוגיים פיזיים אשר קורים בגופינו. טיפול טבעי בגיל המעבר יעזור לשמירה על איזון מערכת זו.

במנופאוזה בד"כ, עם הפסקת הווסת נשים יחוו את השפעות גיל המעבר בצורה חדה ולכן לסימפטומים יש השפעה בולטת יותר לעומת אנדרופאוזה אצל גברים שהירידה בהפרשת ההורמונים היא הדרגתית ונמשכת פרק זמן ארוך יותר. כך שנוצר קושי לחוש בשינויים הגופניים והנפשיים העוברים על הגבר, ומכאן שיש הטוענים כי גיל המעבר אצלם אינו קיים כלל. 

האמת היא שנשים וגברים חווים שינויים במערכת ההורמונלית ,המשפעים על החשק והתפקוד המיני ,למצבי רוח ולערך עצמי נמוך שבסופו של דבר גורמים לשיבושים באיכות החיים וביחסים הזוגיים , לכן מאד חשוב לאבחן ולקבל טיפול מותאם אישית . כיום ניתן לקבל טיפול הורמונלי ממקור טבעי של הורמונים הזהים להורמונים המופרשים מהשחלות ומהאשכים ויתרה מזו הורמונים בהכנה רוקחית המתאימים לפרופיל ההורמונלי של המטופל או המטופלת הנקבע ע"י רופא שהוכשר לכך.

שינויים הורמונליים אצל נשים

תקופת גיל המעבר אצל נשים הנקראת מנופאוזה מאופיינת בהפסקת הווסת ובירידה בעיקר באסטרוגן ובפרוגסטרון. אשר להם השפעה על התפקוד הכללי ועל מגוון תהליכים ביולוגיים בגוף. הטסטוסטרון נחשב להורמון גברי אומנם אך, גם נשים זקוקות לטסטוסטרון בכמות הרבה יותר קטנה מזו של הגבר. כבר מזמן יש מודעות לחשיבות הטסטוסטרון בגוף האישה התורם לאנרגיה כללית ,לחשק מיני, לצפיפות עצם ואף מחזק את המערכת הקוגנטיבית, הריכוז והזיכרון ובכך תורם למניעת אלצהיימר בגיל מבוגר יותר.

התופעות המוכרות יותר המאפיינות ירידה בייצור הורמונים אלו הם גלי חום, הזעות, גלי חום, יובש בנרתיק, הפרעות שינה ושינויים במצב רוח. טיפול טבעי בגיל המעבר יעזור להתמודדות עם תסמינים אלה.

קצת על האסטרוגן

האסטרוגן הוא אחד מההורמונים העיקריים במערכת הרבייה הנשית, והוא משפיע על מגוון תהליכים ביולוגיים ופיזיולוגיים בגוף האישה. קבוצת הורמוני האסטרוגן שרובם מיוצרים בשחלות מונה את האסטרדיול, אסטרון ואת האסטריול. מתוכם הנפוץ מבניהם הוא האסטרדיול. האסטרוגן הוא ההורמון האחראי על התפקוד התקין של המחזור החודשי. 

בנוסף הוא תורם לצפיפות העצם, עור בריא, משפיע על מצבי רוח ועל תפקודיים קוגניטיביים. הבנה של התסמינים המאפיינים חשובים על מנת שנוכל לזהותם כאשר הם מופיעים, ישנם דרכים רבות לטפל ולאזן הורמונלית את המערכת. טיפול טבעי בגיל המעבר הוא חשוב!

שינויים הורמונליים אצל גברים בגיל המעבר

באנדרופאוזה "האשם" המרכזי בתופעות גיל המעבר אצל גברים הוא הטסטוסטרון, הורמון המין הזכרי העיקרי המיוצר באשכים ומשפיע רבות על הדחף המיני, כוח הגברא ,שומן בטני, דיכאון וירידה בביטחון העצמי

החל משנות ה30 בחיי הגבר – ובעיקר מגיל חמישים ואילך – חלה ירידה משמעותית בייצור הטסטוסטרון, ההורמון הגברי.
ירידה בטסטוסטרון יכולה להוביל למספר של תסמינים כגון עייפות, ירידה בליבידו, הפחתת מסת שריר, עלייה בשומן הבטני, ובעיות בזיקפה, שינויים במצב הרוח ואף דיכאון ודימוי עצמי נמוך.

חשוב להבין שזהו תהליך טבעי של הגוף וכיום ניתן לטפל ולאזן את המערכת על ידי טיפול טבעי בגיל המעבר. לגברים ונשים כאחד.

קצת על הטסטוסטרון

אצל הגבר ייצור הטסטוסטרון קורה באשכים. הטסטוסטרון מיוצר גם אצל נשים אך בכמות הרבה יותר קטנה. הטסטוסטרון אחראי על ייצור איברי הרבייה כגון הערמונית והאשכים, אך הוא גם משפיע על תהליכים כמו שיער גוף, שיער פנים, העמקת הקול ובניית מסת שריר. הטסטוסטרון אחראי על תפקוד מיני תקין- יצירת חשק מיני- ליבידו, ותפקודי הזקפה. הטסטוסטרון מפעיל ייצור של ניטרוס אוקסיד- תרכבות חמצן וחנקן אשר עוזרת להרפות את כלי הדם דבר אשר הכרחי לתפקוד זקפה תקינה.

  • הטסטוסטרון מקדם בניית מסת שריר ועל צפיפות העצם.
  • רמות הטסטוסטרון משפיעות על מצבי הרוח ועל התפקוד הקוגניטיבי, כמו כן על הזיכרון.
  • הטסטוסטרון עוזר בתהליכי שריפת שומן ואחראי על חילוף חומרים תקין. רמות נמוכות של טסטוסטרון יכולות להוביל לעלייה בשומן הבטני. התהליך של ירידה ברמות הטסטוסטרון אצל הגבר בדרך כלל קורה בהדרגתיות יותר מאשר הירידה של רמות האסטרוגן אצל האישה. טיפול טבעי בגיל המעבר הוא חשוב לשמירה על איזון רמות הטסטוסטרון בגוף אשר לו חשיבות למגוון תהליכים בגוף.

ההתמודדות עם שינויים בגיל המעבר

נשים וגברים חויים מנופאוזה/ אנדרופאוזה בשלב כזה מסויים בחייהם אם כי כל אחד ואחת יחוו בצורה שונה ורמה שונה.
ההתמודדות עם השינויים הגוף מציב לנו היא חשובה לבריאות הנפשית והפיזית שלנו כאחד. המסע הזה הוא אינדיבידואלי, כל אחד חווה ומתמודד קצת אחרת עם האתגרים הללו, אך חשוב להכיר שבנוסף לטיפול טבעי לגיל המעבר הכולל איזון הורמונאלי. ישנם עוד כמה פעולות והרגלים שכדאי לאמץ ולסגל לאורח החיים.

חשוב להכיר את השינויים הפיזיים המתרחשים בגיל הזה בגוף. מודעות וזיהוי אותם סימנים חשובה על מנת שנוכל להיערך אליהם ולמצוא דרכים להתמודד איתם. פנייה לטיפול רפואי יכולה לספק לנו טיפול טבעי לגיל המעבר שיאזן את השינויים ההורמונאליים האלה.

בנוסף חשוב לזכור שאורח חיים בריא והרגלים בריאים מאוד מוסיפים ומחזקים את המערכת מבחינה פיזית וכמובן ,לא פחות חשוב מבחינה מנטלית.

השינויים שהגוף מציב עבורנו בשלב זה בחיים עלולים להיות מבלבלים. לכן חשוב להיעזר ולתקשר על כך עם חברים ומשפחה. אנשים שעברו או עוברים תהליך דומה לשלנו. יכולים לספר לנו מה עזר להם, ולהזדהות עם הקשיים.

תזונה נכונה, שינה טובה ואורח חיים הכולל שגרה בריאה של תנועה וספורט הם חשובים בכל שלב בחיים ולכל אחד ובמיוחד בגיל המעבר , אך דווקא בתקופת גיל המעבר כשהגוף מתמודד עם שינויים הורמונאליים רבים, ישנים פחות טוב ויש פחות אנרגיה ומרגישים מאד עייפים ועצבנים במהלך היום, ולמי בכלל יש חשק לעשות ספורט במצב כזה ? לכן חשוב לקבל טיפול המחקה את הפרשת ההורמונים הטבעית של הגוף ואת זה ניתן לעשות בהחדרת הורמונים זהים ביולוגית בהתאמה אישית.

חשוב לזכור ולציין שהגוף של כל אחד הוא שונה, כלומר מגיב אחרת לשינויים ומתמודד עימם אחרת. קודם כל חשוב להיות ערניים ומודעים לשינויים שחלים בגופינו, במיוחד אם אתם בגילאי ה40 המאוחרות. ייעוץ רפואי מתאים הכולל טיפול טבעי בגיל המעבר אשר יעזור לאזן את המערכת ההורמונאלית בגוף הוא כמובן חיוני וצעד חשוב לשמירה על הבריאות. 

אך גם אורח חיים בריא הכולל הרגלים טובים כמו הקפדה על שינה טובה, תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית. ועוד כל מיני משתנים חשובים שלא ציינו כמו לחץ נפשי הם מאוד חשובים ותומכים בבריאות הכללית של הגוף, בנוסף לטיפול הטבעי בגיל המעבר.

התחלת הטיפול

אנחנו משתנים, מתבגרים והגוף משתנה. הוא בטח לא מה שהיה פעם כשהיינו צעירים יותר. אך חשוב לדעת שלסבול ממערכת הורמונאלית לא מאוזנת אינה גזרת גורל. טיפול טבעי בגיל המעבר הוא יעיל ותורם רבות לאיכות החיים.
טיפול טבעי בגיל המעבר, כמו כל טיפול מתחיל מזיהוי של השינויים בגוף.

שינויים אלה בגיל המעבר בגוף מעידים בדרך כלל על חוסר איזון במערכת ההורמונאלית. על מנת להתחיל טיפול טבעי בגיל המעבר לקראת איזון המערכת ההורמונאלית יש להיוועץ עם גורם מקצועי לטיפול טבעי בגיל המעבר. הקידמה הרפואית מציעה היום טיפול הורמונלי ממקור טבעי של הורמונים הזהים לחלוטין להורמוני הגוף וניתן לקבל אותם בקפסולות לבליעה , קרם למריחה- בשונה מג'יל שיש למרוח וצריך לחכות שיתייבש. 

ישנם קרמים בהכנה רוקחית שמספיקה כמות קטנה של 0.25 מ"ג שנספג בקלות ועושה נפלאות לגוף . ואם רוצים להשתחרר מהצורך הזה אז יש את ה Pellet, כמוסה המוחדרת ברקמה שומנית מתחת לעור ע"י רופא .

הכמוסה מכילה הורמונים הזהים להורמוני הגוף והם משתחררים בהתאם למטבוליזם של הגוף . כשהגוף בחוסר הוא יודע למשוך את הכמות לה הוא זקוק ומתי שהוא זקוק כך שהגוף נמצא באיזון הורמונלי בכל רגע נתון. למעשה זהו שיחזור מדויק של ייצור ההורמונים של הגוף ממש כמו לפני שנים.

כל אדם הוא אינדיבידואל, ויש להתחיל באבחון המתייחס להיסטוריה הרפואית, אורח חיים, תסמינים ושינויים שחלו בגוף ותוצאות בדיקות דם.

אבחון יעיל ומדויק חשוב להצלחת טיפול טבעי בגיל המעבר

לאחר שביצענו אבחון מדויק והותאם לנו טיפול ע"י רופא, יש לשוב ולעקוב אחר השינויים בגוף. האם יש שיפור בתסמינים ? האם יש שיפור באיכות החיים ? התשובה יכולה להיות חיובית עם טיפול הטבעי לגוף. טיפול טבעי בגיל המעבר יכול להיות מאוד יעיל לכן חשוב לפנות לרופא עם חשיבה רחבה המעודכן בקידמה ועבר הכשרה מתאימה .רופא כזה יידע לאבחן ולדייק את הטיפול הטבעי לגוף בגיל המעבר .

חייגו 072-2744162 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

מאמרים נבחרים

עוד מאותו נושא